: info@ahgp.nl : 0113 348 786
Accountants- en Advieshuis G&PAccountants- en Advieshuis G&P Accountants- en Advieshuis G&PAccountants- en Advieshuis G&P
  • Diensten
  • Over ons
  • Tarieven
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
: info@ahgp.nl : 0113 348 786
Accountants- en Advieshuis G&PAccountants- en Advieshuis G&P Accountants- en Advieshuis G&PAccountants- en Advieshuis G&P
  • Diensten
  • Over ons
  • Tarieven
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact

Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)

Hoort uw onderneming bij de sectoren die het meest zijn geraakt door de overheidsmaatregelen rond het coronavirus (COVID-19)? Heeft u moeite om uw vaste lasten te betalen door een noodgedwongen sluiting, de inperking van bijeenkomsten en/of het negatieve reisadvies buitenland? Dan kunt u via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) maximaal € 50.000 ontvangen.

SBI-codes
Ondernemers die voor de TOGS-regeling in aanmerking kwamen, kunnen ook gebruikmaken van de TVL. De getroffen sectoren staan op de lijst met vastgestelde SBI-codes. Ondernemingen in de horeca, recreatie, strandtenten, sportscholen, evenementen, standbouwers, kermissen, sauna’s, wellness centra, podia en theaters vallen hier ook onder. Heeft u eerder via TOGS een eenmalige tegemoetkoming ontvangen en wilt u nu in aanmerking komen voor de TVL? Dan moet u een nieuwe aanvraag doen voor de TVL.

Voorwaarden

Voor alle bedrijven gelden de volgende voorwaarden:

  • Uw bedrijf heeft meer dan 30% omzetverlies door de coronacrisis. Omzet: alle inkomsten zonder de ontvangen btw, voor aftrek van kosten en vaste lasten.
  • Uw vaste lasten zijn minimaal € 4.000 in de periode juni tot en met september 2020. Vaste lasten: huur, pacht, onderhoud, verzekeringen, vaste leasecontracten en abonnementen; loonkosten en variabele kosten horen hier niet bij.

Voor bepaalde bedrijven gelden bijzondere voorwaarden.

Berekening

De TVL compenseert maximaal 50% van de vaste lasten. Ondernemers hebben ook andere mogelijkheden om de vaste lasten te financieren of omlaag te brengen.

subsidie = normale omzet x omzetverlies in % x aandeel vaste lasten in % x 50%

De normale omzet is uw omzet van 1 juni tot en met 30 september in 2019. Voor starters op of na 1 april 2019 geldt een andere referentieperiode. Uw omzet zijn alle inkomsten zonder de ontvangen btw, voor aftrek van kosten en vaste lasten.

Voor de bepaling van de vaste lasten, wordt uitgegaan van branchegegevens van het CBS, dus niet van uw werkelijke lasten. Het aandeel van de vaste lasten in de omzet voor uw branche staat dus vast en hangt samen met uw SBI-code. De vaste lasten moeten na berekening hoger zijn dan € 4.000.

Definitieve vaststelling
Als u voldoet aan alle voorwaarden, ontvangt u een voorschot van 80% op basis van uw geschatte omzetverlies. Vóór 1 april 2021 meldt u het werkelijke omzetverlies. Binnen 16 weken krijgt u vervolgens bericht over het definitieve bedrag waar u recht op heeft. Is het omzetverlies gelijk aan uw opgegeven schatting, dan ontvangt u de laatste 20%. Bij een lager omzetverlies ontvangt u minder dan 20% of moet u subsidie terugbetalen. Is het omzetverlies hoger dan uw schatting, dan ontvangt u alsnog een hogere subsidie met een maximum van € 50.000.

Tip: U kunt de subsidie voor uw bedrijf alleen zelf aanvragen. Maak gebruik van de Adviestool om snel te bepalen waar u recht op heeft. U kunt de TVL-subsidie aanvragen van 30 juni 2020 12:00 uur tot en met 30 oktober 2020 17:00 uur.

Share List

Actueel

  • Meld arbeidsongeschiktheid bij uw pensioenfonds
  • Alleen met bewijs alsnog aftrek betaalde lijfrentepremie
  • Btw-verhoging op sport, cultuur en media gaat definitief niet door
  • Vanaf 2027 mogelijk eindheffing betalen bij fossiele auto van de zaak
  • Bereid u voor op het tegenbewijs box 3
  • Enkele fiscale maatregelen uit de Voorjaarsnota
  • Deadline nadert voor correcties op voorlopige berekeningen LKV en LIV 2024
  • Voorkom belastingrente vennootschapsbelasting
  • Verblijfskosten eigen rijders 2025 vastgesteld
  • Bonnen bewaren bij verbouwing van uw eigen woning

Over AHGP

Accountants- en Advieshuis G&P werkt met cijfers, niet met nummers. Dit betekent dat de ondernemer en zijn onderneming centraal staat bij alles wat we doen.

Lid van:

Voorwaarden en Privacy

>  Privacy statement
>  Algemene voorwaarden
>  Klokkenluidersregeling

Contact

Accountants- en Advieshuis G&P
Ooststraat 47b
4421 EA Kapelle
tel. 0113 348 786
e-mail: info@ahgp.nl
www.ahgp.nl

All right reserved to Asalah Solutions | Sarraty.
We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat u onze website zo goed mogelijk beleeft. OkWeigeren Privacy beleid
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN